Tipy a rady

5 zaručených tipů, jak zlepšit paměť

Vyvážená strava – Pokud jíte nezdravě nebo Vám chybí případně nějaký druh vitamínu, může se to podepsat na Vaší paměti, únava a nesoustředěnost jsou totiž častými projevy špatného stravování.

Pohyb – Nejpřirozenější činnost člověka. Pokud sedíte v kanceláři každý den 8+ hodin, jinak se vůbec nehýbete, podepíše se to na Vašem celkovém zdraví a také na Vašem soustředění, těžko se budete moct v klidu soustředit na studium čehokoliv, pokud budete kulička a stydět se za sebe. Ve zdravém těle, zdraví duch.

Návyk, Opakování – Mám pro Vás otázku. Představte si A4, která je plně popsaná nějakým textem, který máte za úkol se naučit. V jednom případě máte půl rok volna a proválíte ho na pláži, V druhém případě, ten stejný půl rok využijete a neustále se učíte něco nového, je jedno co,cizí jazyk, programování, biologii, cokoliv. Kdy myslíte, že si text zapamatuje rychleji a lépe?.
I když pomineme to, že po tom půl roce válení, už nebudete chtít dělat nikdy nic. :)
Samozřejmě že když se pořád něco učíte, i kdyby to bylo jedno cizí slovo denně.
Mozek je jako sval, také je potřeba „trénovat“ jinak „zakrní“ :)

Využívání toho, co jste se naučili – Když se naučíte nějaký jazyk a nebudete ho používat, zapomenete ho. Naopak, čim více budete opakovat to co znáte, tím více a lépe si to budete pamatovat. Také Vás to potěší, že jste se danou věc, neučili zbytečně.

A jako vždy, spánek – Dostatek spánku je sice hlavní, ale pokud chodíte spát v různé hodiny, často můžete být unavení i po dlouhém spánku. Takže pravidelné usínání, je na místě.
Můžete mít sebelepší paměť, ale když budete unaveni, je Vám na nic.

2 Comments

  1. www

    Abych byl upřímný, super info !:)

  2. Saved as a favorite, I really like your blog!

Leave a Reply

Theme by Anders Norén